Uutiset

Suomessa yhdistettiin perinteinen urheilu ja e-urheilu – Football Triathlonin MM-turnaus tähtää kansainvälisille markkinoille

HILLA Entertainment Oy on vuonna 2017 perustettu tamperelainen viihdeyhtiö, jonka päätuote on tapahtumaformaatti Football Triathlon World Championships. Tapahtumaformaatti yhdistää uudella hauskalla tavalla perinteisen urheilun sekä valtavassa kasvussa olevan e-urheilun. Turnauksessa joukkueet kilpailevat keskenään saman päivän ajan maailman suosituimman lajin kuninkuudesta perinteisen jalkapallon, pöytäjalkapallon sekä virtuaalijalkapallon parissa.

Yritys valittiin keväällä 2018 media-alojen yrityskiihdyttämöön, Macceleratoriin, jossa se keskittyy Football Triathlon -tapahtumaformaattinsa kansainvälistämiseen. Football Triathlon laajentaa tapahtumaformaattia uusiin maihin ja rakentaa maakohtaisilla karsintaturnauksilla Football Triathlon -turnausverkostoa. Tapahtumaformaatti on saanut kansainvälistymistukea muun muassa AVEKilta, Visit Tampereelta, Business Tampereelta sekä Business Finlandilta.

HILLA Entertainment valittiin mukaan Nordic Brand Licensing Marketing (NBLM) ständille neljän muun suomalaisen yrityksen rinnalle Brand Licensing Europe -messuille lokakuussa 9.-11.10. Kyseiset messut ovat Euroopan suurimmat lisensointimessut. Mukaan lähtevät suomalaiset yritykset pääsevät pitchaamaan myös Suomen Lontoon suurlähetystöön. HILLA lähtee promoamaan messuille Football Triathlon World Championships™ -tapahtumaformaattiaan. Messuille on saatu sovittua jo ennakkoon muutamia mielenkiintoisia tapaamisia muun muassa tunnettujen jalkapallojoukkueiden kanssa, joten yrityksen toimitusjohtaja, Robert Niva, lähtee messuille erittäin positiivisin mielin. Lontoota ennen HILLA Entertainment suuntaa vielä ensi viikolla Madridiin, jossa järjestetään jalkapallobisneksen yksi tärkeimmistä vuosittaisista tapahtumista, World Football Summit.

Hilla Entertainment Oy:n toimitusjohtaja Robert Niva yrityskiihdyttämö Macceleratorissa.

"Idea Football Triathlonista lähti järjestäjien omien harrastusten kautta ja rakkaudesta jalkapallokulttuuria kohtaan. Ensimmäinen testiturnaus järjestettiin Tampereella syksyllä vuonna 2011 ja Espanjassa vietetyn opiskelijavaihdon aikana alkoi elää unelma suuremmasta kokonaisuudesta. Football Triathlon on tullut aina hetkessä täyteen täällä Suomessa ja nykyään joukkueita tulee jo useista eri kaupungeista. Tavoitteemme on saada kasvatettua Football Triathlonista kansainvälinen ilmiö, joka toisi mahdollisimman paljon iloa jalkapallokulttuurin ystäville ympäri maailmaa. On ollut innostavaa nähdä, kuinka paljon Football Triathlon on herättänyt kiinnostusta myös Suomen kasvuyritystapahtumissa, kuten  Slushissa ja Arctic15-tapahtumassa", kertoo HILLA Entertainment Oy:n toimitusjohtaja Robert Niva.

 

Potentiaalia Football Triathlon -konseptilla on paljon, sillä jalkapallo on maailman suosituin laji, jota joko seuraa tai harrastaa arviolta 3,5 miljardia ihmistä. Noin 270 miljoonaa ihmistä on aktiivisesti tekemisissä urheilulajien kuninkaan kanssa. Myös e-urheilu on suuressa nosteessa ja viime vuonna sitä seurasi arviolta 323 miljoonaa fania ympäri maailman. Jo ainoastaan FIFA18-peliä myytiin 10 miljoonaa kappaletta kahdeksassa viikossa.

Football Triathlon tähtää ketterään kansainvälistymiseen lisensoinnilla. Football Triathlonin lisensointimallissa paikallinen tapahtumajärjestäjä ostaa lisenssin ja ohjeistuksen karsintaturnauksen järjestämiseen. Football Triathlonin edustajat koordinoivat järjestelyjä. Virallisten maakohtaisten karsintaturnausten voittajat pääsevät suoraan MM-finaaliin Tampereelle kamppailemaan maailmanmestaruudesta vuonna 2019.

Katso HILLA Entertainmentsin video Football Triathlonista: https://youtu.be/tfY90LYiC40

Yhteystiedot:
Robert Niva

Toimitusjohtaja, HILLA Entertainment Oy
robert@hillaentertainment.fi
puh. +358 40 739 2770

Sähköinen lehdistöpaketti:
Google Drive -kansiossamme

HILLA Entertainment Oy
HILLA Entertainment Oy on suomalainen vuonna 2017 perustettu viihdeyhtiö, joka kehittää, tuottaa ja lisensoi viihdeteollisuudelle uusia innovatiivisia formaatteja. HILLA Entertainment valittiin keväällä 2018 media-alojen yrityskiihdyttämöön ja se keskittyy Football Triathlon -tapahtumaformaattinsa kansainvälistämiseen. Lisätietoja: www.hillaentertainment.fi ja www.footballtriathlon.com